Monday, October 11, 2010

L'automne à Paris



Salut mes amis!  

J’ai eu un merveilleux week-end ! En Paris, nous avons un temps magnifique ; c’est l’automne ! Les feuilles sont rouge, jeune, orange, etc. L’air est vif. J’aime cette saison !

Ah oui, le week-end.

Samedi, je suis allé à Notre-Dame. Je suis monté les tours de Notre-Dame ! Il était 386 marches menant au sommet de la tour! Ce que j’ai vu était magnifique : La ville de Paris, sans un nuage dans le ciel. Seul le soleil !
C’était tellement beau, tellement incroyable. J’était là, sur le sommet de Notre-Dame-de-Paris !

Le samedi soir, j'ai rencontré mes amis. Nous sommes allés a la Fête des Vendanges. C’est une fête célébrée à Montmartre. Il est très populaire ! Beaucoup de gens ! La nuit, sur les marches de la Basilique du Sacré-Cœur, nous avons vu des feux d’artifice. C’était amusant !

Le dimanche, je suis allé au Père Lachaise avec mes amies. J’ai vu Haussmann, Jim Morrison, Sieyès, Héloïse et Abélard, et Isadora Duncan. Ce cimetière est si plus beau et tranquille. Il est le meilleur droit à être pour un après-midi en Octobre.

So, for your English reading pleasure, a translation.

I had a wonderful weekend. We are having wonderful weather in Paris, it’s autumn! The leaves are red, yellow and orange, the air is crisp: I love this season!

Ah yes, the weekend.

Saturday I went to Notre Dame. I climbed the towers! It was 386 steps to the top of the tower. What I saw was beautiful: the city of Paris without a cloud in the sky, only the sun!
It was so beautiful and unbelievable. There I was, on the top of Notre Dame. Saturday night I met with some of my friends. We went to the grape harvest festival, which is celebrated in Montmartre. It is very popular! So many people! At night, on the steps of the Basilica of the Sacred Heart, we saw fireworks. It was fun!

Sunday I went to the cemetery of Père Lachaise with my friends. I saw (as in the graves) of Baron Haussmann, Jim Morrison, Emanuel Sieyès, Héloïse et Abélard, et Isadora Duncan. This cemetery is so beautiful and tranquil. It is the best place to be on an afternoon in October.

Admirez les photos! See you if you spot Quasimodo!


No comments:

Post a Comment